Köszöntjük a KÖZ-Pont Ifjúsági Egyesület honlapján!
Érzelmi intelligencia fejlesztés két szolnoki általános iskolában!
Megkezdődtek Szolnokon a KÖZ-Pont Ifjúsági Egyesület által koordinált érzelmi intelligencia fejlesztő foglalkozások a Kassai úti Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Általános Iskolában illetve a Szandaszőlősi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskolában. Az alkalmak az Erasmus+ által támogatott SEL in Action projektben valósulnak meg, melynek keretein belül 14 héten keresztül egy-egy elsős és ötödikes osztályban EQ fejlesztést megcélzó órákon vesznek részt a gyerekek. A tananyag alapjául az észak-ír Barnardo's szervezet módszertana szolgált, melyet az Országos KID Egyesület adaptált.
SEL in Action (SiA: Social and Emotional Learning in Action/ Szociális és Érzelmi Tanulás a Gyakorlatban) program azért született, hogy egyesítsen már meglévő, de elszigetelten működő SEL kezdeményezéseket, jó gyakorlatokat és megalapozza a szociális és érzelmi tanulás beemelését a közoktatás rendszerébe. A Szociális és Érzelmi Tanulás kiemelkedő szerepet játszik az iskolai környezetben, abban, hogy hogyan építenek kapcsolatot a tanárok a gyerekekkel és saját kollégáikkal, hogyan alakítanak ki kapcsolatokat a diákok saját osztálytársaikkal, kortársaikkal és hogyan kezelik az egyes szereplők az iskolai környezeten belül a konfliktusokat és a fegyelmezés kérdését.
A projektben két külföldi partner is részt vesz, ez a Barnardo’s (UK) és Forme (Italy). A program célja, hogy a szociális és érzelmi tanulást a következő szintre léphessen, kidolgozva a szociális és érzelmi tanulás módszertanát.
Az Országos KID Egyesület (OKIDE) egy országos ernyőszervezet a projekt vezetőjeként 5 tagszervezetével közösen fogja megvalósítani a programot Magyarországon:
- Sásd és térsége Nonprofit Kft. Pécs
- Változó Világért Alapítvány Szombathely,
- Köz- Pont Ifjúsági Egyesület, Szolnok,
- Mozgáskorlátozottak Egymást Segítők Egyesülete, Salgótarján,
- Szociogramm Nonprofit Kft., Debrecen
A projektnek három fő szakasza van, 3 fő de egymással összefüggő célkitűzéssel:
- Az első szakasz szólt a tanárok képzéséről illetve az észak-ír módszertan adaptálásáról
- A második szakaszban (jelenleg) a kidolgozott módszertan tesztelése zajlik.
- A harmadik, záró szakaszban a felsőoktatás szereplői, a pedagógusképzés kerül a program fókuszába.
Régebbi híreink...